ICP DNA
Specialisten bij ICP zijn mensen met ondernemerszin en -mentaliteit. Het gaat bij ICP om binding en verbinding, groei en zelfontplooiing en om het behalen van resultaat. Hoe het resultaat wordt behaald, is voor een heel groot deel afhankelijk van jouw meesterschap, inzet en positieve attitude. Denken in kansen is zeer belangrijk voor het succes van jezelf en van ICP.

Er heerst een informele cultuur die gericht is op betrokkenheid, ontwikkeling, plezier en passie van iedereen. We verwachten een grote mate van zelfstandigheid en betrokkenheid bij het bedrijf in zijn geheel. Je functiebeschrijving is daarom dynamisch en zal op momenten flexibiliteit vereisen als het organisatiebelang daar om vraagt. Bij ICP werken betekent werken in een betrouwbare en inspirerende werkomgeving waarbij we het beste uit iedere medewerker willen halen!

Doel van de functie
De primaire doelen van de functie van Field Manager zijn Sales & Recruitment:
· Op motiverende en enthousiasmerende wijze de (nieuwe) producten en diensten gericht op Interim, Consultancy en Academy onder de aandacht brengen bij bestaande en nieuwe klanten;
· Zorgdragen voor een optimaal relatiebeheer met de klant waarbij op de juiste manier ingegaan wordt op commerciële signalen en deze vertalen naar een concrete vraag en oplossing;
· Zorgdragen voor een actief strategisch en uitvoerend CRM-beleid, en het op de juiste wijze inzetten van speerpunten van ICP door samenwerking met de diverse onderdelen binnen de organisatie.
· Zorgdragen voor nieuwe netwerken en opdrachtgevers;
· Verzorgen van actieve matching tussen vraag en aanbod (plaatsing kandidaten) incl. aanverwante communicatie met Fieldcoördinator;
· Zorgen voor een goede (ver-)binding met de collega’s in het veld en optimalisatie proces talentontwikkeling;
· HR-verantwoordelijk voor eigen pool en bijbehorende HR-taken van directe collega’s;

Hoe ziet een dag als Fieldmanager eruit?
Om half 8 (of eerder) gaat de wekker, je kan niet wachten om aan het werk te gaan. De dag ervoor heb je je namelijk goed voorbereid op al jouw uitdagingen van de volgende dag. Voor 10 uur heb je de eerste 10 klanten al gebeld en ben je bezig met het searchen naar de beste profielen van nieuwe ICP-collega’s. Je stapt in de auto voor je eerste afspraak buiten de deur voor een oriënterend gesprek bij een potentiële klant. Als Fieldmanager weet je als geen ander de weg binnen de organisatie en heb je uitermate goede kennis van de producten en diensten die we vanuit ICP aanbieden. Hierdoor ben je in staat om bij de klant de vraag achter de vraag te achterhalen, deze te voorzien van de juiste informatie die aansluit bij zijn behoeften en wensen evenals in te spelen op de verkoopkansen die zich voordoen in het gesprek. Na een prettig en zinvol gesprek vraagt de klant om voor volgende week met een interessant voorstel te komen. Met een positief gevoel ga je door naar je volgende afspraak. Met deze bestaande klant evalueer je de afgelopen 3 maanden en inventariseer je eventuele nieuwe kansen. Daarna heb je contact met een tweetal potentiële nieuwe ICP-collega’s die jij enthousiast vertelt over het fantastische leven als interim-professional, de ontwikkelmogelijkheden bij ICP en natuurlijk de geweldige collega’s.
Ja, jouw pitch is altijd ‘on point’. Voldaan besef je dat het tijd is om even te genieten van een heerlijke lunch. Na de lunch heb je een vergadering met het management om de commerciële positie van ICP te analyseren. Je bespreekt de trends die je waarneemt en ontwikkelt gezamenlijk een strategisch salesplan. Samen bepaal je de stappen die we gaan zetten om de gestelde doelen te realiseren. In de namiddag neem je de tijd om de inspiratie en ideeën die je gedurende de dag hebt opgedaan om te zetten naar concrete voorstellen en acties. Door middel van goede samenwerking en positieve communicatie ben je in staat de organisatie te inspireren en te motiveren. Je bent gedreven om een organisatie te laten groeien en mee te bouwen aan de toekomst van International Compliance Partners. Met een grote glimlach stap je weer in je auto op weg naar huis en maak je je klaar voor je avondplannen.

Plaats in de organisatie
De functie maakt deel uit van de indirecte functies van ICP, met als standplaats het kantoor van ICP te ‘s-Hertogenbosch. De Fieldmanager legt hiërarchisch verantwoording af aan de CCO (Commercieel Directeur). De Fieldmanager werkt nauw samen met de Fieldcoördinatoren en voert regelmatig praktisch overleg met de COO en CCO over zaken die gericht zijn op in-, door- en uitstroom van specialisten (COO) en klant/markt aspecten (CCO).

Contacten
De Fieldmanager onderhoudt:
· contacten met klanten en prospects;
· contacten met kandidaten en specialisten van ICP;
· contacten met indirecte en directe collega’s;
· contacten met intern management inzake informatieoverdracht voor klanten en directe specialisten.

Taken en verantwoordelijkheden
In de rol van Fieldmanager ben je het aanspreekpunt tussen opdrachtgevers, interim-collega’s en kandidaten en daarmee verantwoordelijk voor het verkrijgen van voldoende (nieuw) aanbod, de plaatsing, binding, doorgroei en doorstroom van de juiste mensen op de juiste plek, vanuit het perspectief van de wensen van de medewerker, de organisatie en de klant.

Samen met de Fieldcoördinator ben je daarnaast verantwoordelijk voor de juiste informatievoorziening naar betrokken collega’s, leidinggevenden en klanten, zowel in gespreksmomenten als administratieve vastlegging van zaken.

Extern: 
· acquisitie van nieuwe klanten door sales van (nieuwe) producten en diensten op het gebied Consultancy, interim en de Academy binnen het KYC|CDD domein;
· onderhouden van het klantencontact van bestaande klanten en bespreken van commerciële leads voor nieuwe klanten;
· bespreken van (nog onbekende) klantbehoefte, inspelen op eventuele kansen;
· signaleren van, bewaken van en inspelen op marktbewegingen: welke kansen ontstaan hieruit en deze i.s.m. Fieldmanagement of Academy uitwerken tot de juiste klantoplossing;
· toetsen van klanttevredenheid;
· verantwoordelijk voor de juiste positionering van ICP bij de klant;
· zorgen voor bekendheid van klantenwensen bij Fieldmanagement en Academy ter verbetering van de bestaande en nieuwe producten binnen ICP;
· Structureel recruiten van nieuwe kandidaten.

Intern: 

– Verantwoordelijk voor de groei van ICP, zowel door groei marktaandeel bij bestaande klanten als het binnenhalen van nieuwe klanten door een verdieping en verbreding van product- en dienstenaanbod;
– Het uitwerken van concrete klantvraag naar ontwikkeling van nieuwe of aangepaste producten in samenwerking met Fieldmanagement en Academy;
– Zorgen voor inzicht in de kerncijfers van het team;
– Zorgen voor een positieve bijdrage aan de cultuurbepaling van ICP, zowel intern als extern;
– Heeft sterke interne contacten, om zoveel mogelijk commerciële leads te ontvangen en daar actief mee aan de slag te gaan;
– Bedenken van mogelijkheden om de eigen werkprocessen steeds te verbeteren.

Competenties 
De meest relevante competenties voor deze functie zijn:

– Commercieel
– Zelfstandig
– Gedreven
– Klantgericht
– Empathisch vermogen
– Integer
– Enthousiast
– Doorzettingsvermogen
– Besluitvaardig

Daarnaast kan je / beschik je over:

– Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatie;
– Kunnen prioriteren, ad hoc schakelen tussen werkzaamheden;
– Onafhankelijk doch goed kunnen samenwerken;
– Helicopterview;
– Onder druk kunnen presteren en structuur bewaken;
– Verantwoordelijkheid durven nemen;
– Emphatisch /oprecht geïnteresseerd;
– Klant- en organisatiesensitief;
– Stijlflexibel i.v.m. de vele contactniveaus en de diverse belanghebbende partijen;
– Overtuigend;
– Ondernemend (commerciële instelling).

Functievereisten

Kennis en ervaring
De functie vereist theoretische en praktische kennis van en ervaring in/met de financiële dienstverlening. Heb je affiniteit of zelfs ervaring met compliance en CDD | KYC dan heb je een streepje voor!

– Een bachelor- of master diploma, bij voorkeur een personele, commerciële of organisatiekundige opleiding;
– Minimaal 4 jaar werkervaring en een salesgerichte functie bij een dienstverlenende organisatie, bij voorkeur een uitzend- of detacheringsorganisatie;
– Commerciële ervaring, niet alleen voor financieel gewin maar zeker ook met het oog op de (bestaande) relaties tussen alle belanghebbende partijen, met een langdurige samenwerking als doel;
– Goed kunnen functioneren in een solistische rol, maar ook de interne afdelingen in kunnen zetten om tot een sterker resultaat te komen.
– Een breed netwerk in de financiële sector;
– Aantoonbare commerciële resultaten en behaalde successen;
– Ervaring in het voeren van sollicitatiegesprekken, matching van vraag en aanbod;
– Ervaring in gespreksvoering op diverse niveaus, snel de kern kunnen raken, waarbij het belang van alle partijen gezien en gehoord wordt;
– Ervaring in adviseren op diverse niveaus, waarbij meerdere adviesstijlen gehanteerd moeten worden.

Secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Werk vanuit huis mogelijkheden
  • Vakantiegeld
  • Flexibele werkuren
  • Bedrijfsauto
  • Bedrijfstelefoon
  • Reiskostenvergoeding
  • Bonus / Winstdeling

Contractduur 7 maanden

 

  • Solliciteer nu

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.